כללי

אביזרים וחומרי ניקוי שכדאי להצטייד בהם

בכתבה הבאה, נציג ציוד שמומלץ לכם להיעזר בו, על מנת לנקות את המשרד שלכם.
מוכנים לשדרג את רמת הניקיון במשרד? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם חברת ניקיון משרדים.

ציוד מגן

על מנת שתוכלו להפחית את החשיפה לכימיקלים ולחיידקים, נמליץ לכם להשתמש בציוד המגן הבא בזמן שאתם מנקים: מסכה או כיסוי בד לפנים, כפפות חד פעמיות, סינר או חלוק, כיסויי לנעליים.

פריטים בסיסיים לתהליך הניקיון

על מנת שתוכלו לבצע את עבודת הניקיון ביעילות מקסימאלית, נמליץ לכם להצטייד בכל הפריטים הללו: מגב וסמרטוט, דלי, מטאטא ויעה, מברשת לניקוי אבק, שקיות אשפה, מטליות מיקרופייבר, מברשת קרצוף, סקוץ', מברשת לניקוי אסלה, שואב אבק, סולם או שרפרף.

חומרי ניקוי

נמליץ לכם להצטייד בחומרי הניקוי הללו: אקונומיקה, חומר ניקוי רב תכליתי, חומר חיטוי רב תכליתי, חומר לניקוי שטיחים (במידה ויש לכם שטיחים במשרד), חומר לניקוי רצפות, חומר להברקת רהיטים, מסיר עובש

כמה מילים על חיטוי באמצעות חומרי ניקוי

להלן דברים שכדאי לדעת:

-מומלץ להשתמש בחומרי חיטוי מאושרים על ידי המשרד לאיכות הסביבה ושיש להם תו תקן ישראלי מטעם מכון התקנים.

-יש להשאיר את חומר החיטוי לייבוש באוויר. כלומר, אין להסירו לפני פרק הזמן הנדרש וזאת משום שאם תעשו זאת, הרי שלא תשמידו את החיידקים כפי שמצוין על התווית.

-לעולם אל תערבבו חומרי ניקוי. שילוב של מספר חומרים יכול להביא לפליטה של גזים מסוכנים ורעילים.

חומרי ניקוי שיהיו ברשות העובדים במשרד

יש עובדים שמעוניינים לנקות את עמדות העבודה שלהם מדי יום. על כן, מומלץ שתחזיקו במשרד את כל הפריטים הללו: מגבות נייר חד פעמיות, חומר ניקוי רב תכליתי, מגבוני חיטוי, חומר לחיטוי הידיים, סבון ידיים.

שאלות ותשובות לגבי חומרי ניקוי

להלן:

-האם יש צורה מומלצת לשימוש בחומרי ניקוי? תרסיס, אבקה או נוזל?

נמליץ לכם להשתמש בחומרי ניקוי כמה שיותר ידידותיים לסביבה. העדיפות היא לבחור בחומר ניקוי נוזלי. הסיבה העיקרית לכך היא שכאשר בוחרים בתרסיס או אבקה, יש סיכון לפיזור של חלקיקים קטנים. אותם חלקיקים עשויים להיכנס  לעיניים ולאזורים נוספים כמו, מערכת הנשימה.

-האם יש הבדל בין חומרי ניקוי רגילים לבין חומרי ניקוי אקולוגיים?

בחומרי ניקוי אקולוגיים, יש רשימה שכוללת את כל הרכיבים שיש בחומר עצמו. כמו כן, יש חומרי ניקוי אקולוגיים שבהם יש כמות קטנה מאוד של חומרים מסוכנים. מה שכן, אין דבר כזה חומרי ניקוי בריאותיים.

-האם כדאי להשתמש באקונומיקה? ומהם כללי האצבע לניקוי יעיל?

אין ספק שאצלנו בארץ, אוהבים להשתמש באקונומיקה. החומר עצמו יעיל מאוד אבל מסוכן לבריאות. במידה ואתם כן רוצים לעשות שימוש באקונומיקה, יש להקפיד על כל אלה:

-לדלל את החומר עם מים.

-לאוורר את המקום כאשר אתם משתמשים בחומר.

-לשים כפפות ומסכה לפה.

-לא לערבב את החומר עם חומרי ניקוי אחרים.

אולי גם תאהב