נדל"ן

שלושת השלבים לקידום התחדשות עירונית

פרויקטים של התחדשות עירונית הם ללא ספק פרויקטים שיכולים להיות מצוינים עבור דיירי בניינים ישנים שזכאים לפרויקטים המדוברים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לנהל ולקדם את הפרויקט המדובר בצורה נכונה וזאת בכדי שהדיירים לא יפגעו באופן כלשהו מיישום הפרויקט בבניין שלהם ובסופו של דבר יצאו נפסדים באופן כלשהו מהפרויקט. ישנם כמה צעדים חשובים שיש לבצע במסגרת הפרויקט על מנת שהוא יקודם בצורה הטובה ביותר.

בחירת עורך דין

הצעד הראשון שבעלי הדירות בבניין צריכים לעשות במסגרת פרויקט התחדשות עירונית הוא לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שיעניק להם שירותים משפטיים ברמה ובהיקף המקצועי הגבוה ביותר אשר נדרש בפרויקטים מהסוג המדובר. התפקיד של עורך דין בעסקאות התחדשות עירונית הוא בראש ובראשונה לייצג את האינטרסים של הדיירים בהסכמים מול היזם ולמקסם עבורם את התמורה וכן להגן עליהם מפני מצבי סיכון ולפקח אחר מימוש ההסכם בפועל. מומלץ כי בכל פרויקט של התחדשות עירונית יהיה עורך דין אחד מייצג עבור כל בעלי הדירות. עליו להיות מוסכם על כל בעלי הדירות ולפעול מטעמם וכן לייצג אותם. מכיוון שלעורך הדין יש תפקיד חשוב ומהותי ביותר לקידום הפרויקט, אין ספק שחשוב לבחור אותו בקפידה.

בחירת יזם

לאחר שבוחרים את הנציגות של הדיירים וכן עורך דין מלווה, צעד חשוב נוסף בקידום פרויקט הוא כמובן שלב בחירת היזם או הקבלן. הדרך הטובה ביותר לבחור יזם או קבלן היא לקיים מכרז אשר במסגרתן יוזמנו קבלנים ויזמים שונים שיש להם ניסיון מתאים להציע את השירותים שלהם לצורך קידום הפרויקט. בכדי לבחור בהצעה הטובה ביותר יש לבצע השוואה וכן לנהל משא ומתן עם היזם או הקבלן וכך תבטיחו לעצמכם את התמורה האופטימאלית האפשרית. בכדי לבחור את הקבלן או היזם הטובים ביותר כדאי מאוד לבחון את הניסיון שלהם, לבקר במתחמים בהם הם ביצעו התחדשות עירונית, לקבל המלצות וחוות דעת, לבחון את האיתנות כלכלית של היזם או הקבלן, לבחון פרויקטים נוספים בתחום נדלן שהוא ביצע, לבדוק כמה חזק השם שלו בעולם הנדלן ועוד.

בחירת מפקח בניה

צעד חשוב נוסף הוא לבחור מפקח בניה. העסקת מפקח בניה מטעם בעלי הנכסים נועדה להבטיח את הזכויות המקסימליות שלהם בדירתם החדשה. חשוב להדגיש כי מפקח מטעם בעלי הנכסים נותן את שירותיו לבעלי הנכסים בלבד ואיננו עובד עבור הקבלן או היזם. כמובן שחשוב מאוד לבחור אותו בצורה הטובה ביותר. המפקח נדרש לבצע מגוון פעולות חשובות הן לפני שמתקבל היתר בנייה לפרויקט, הן לאחר שמתקבל היתר בניה והן בתהליך הבניה והמטרה שלו היא להבטיח כי הפרויקט יצא לפועל בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. אין ספק שבחירת מפקח בנייה מהווה צעד חשוב ביותר בהתקדמות לקראת מימוש פרויקט התחדשות עירונית.

אולי גם תאהב