צרכנות

מדריך לבחירת מזגן

בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית מרשימה מאוד בעולם המזגנים. ניתן למצוא מזגנים חדשים והתחרות גדלה. כיום המזגנים המוצעים הם יעילים יותר, שקטים יותר ואף חסכוניים יותר בצריכת החשמל. גם העיצוב שלהם משופר והוא מתאים בצורה אסתטית יותר לחלל הבית, המזגנים החדשים הם קומפקטיים יותר וחלקם דקים יותר מאחרים. ניתן למצוא אותם במגוון רחב של צבעים. בכדי להנות ממזגן יעיל, חסכוני ויעיל, חשוב מאוד להתחשב בצרכים של בני הבית וכן בתנאי המגורים ולא להסתפק בהתאמה לגודל החלל בלבד. כמו כן, חשוב מאוד להביא בחשבון את התקציב העומד על הפרק כאשר מחפשים מזגן.

כיצד בוחרים מזגן?

בין אם מדובר על מיזוג אוויר תעשייתי ובין אם מדובר על מיזוג אוויר לבית פרטי, הרי שהפרמטר הראשון שיש לבחון טרם בוחרים מזגן הוא ההתאמה שלו לצורכי החימום והקירור. שני השיקולים החשובים ביותר בבחירת מזגן הם סוג המזגן והתפוקה שלו. במקרה שמדובר על מיזוג של מספר חדרים מומלץ מאוד להיעזר בייעוץ מקצועי. חשיבותו של הייעוץ המקצועי עולה ככל שגדל מספק החדרים המיועדים למיזוג וככל שהתנאים מורכבים יותר.

מרבית המשווקים מספקים שירותי ייעוץ מיזוג אוויר בדרך כלל בחינם או בתשלום סמלי אשר לרוב יתקזז במקרה שבו המזגן נרכש דרכם. אפשרות נוספת היא להתייעץ בגורם חיצוני לרבות מהנדס מיזוג אשר תמורת תשלום של כמה מאות שקלים ויותר.

 מזגן עילי או מרכזי- מה יותר משתלם?

קיימים שלושה סוגים עיקריים של מזגנים והם: מזגן עילי, מזגן רצפתי ומזגן מיני מרכזי. בשלושת הסוגים הללו המזגן מפוצל לשתי יחידות שהם: יחידת המדחס, המעבה וכן היחידה הפנימית. במזגנים מסוג עילי ורצפתי המדחס מותקן מחוץ לבית ואילו היחידה הפנימית בתוך הבית והיא מזרימה את האוויר הקר או החם אל חלל החדר. במזגן מיני מרכזי שתי היחידות צמודות ובדרך כלל מרוחקות מחלל הבית, האוויר עובר בתעלות ומוזרם לחלל באמצעות פתחי אוורור.

כיום המזגן הנפוץ ביותר הוא מזגן עילי וזאת בזכות הקומפקטיות שלו, החיסכון במקום והגמישות היחסית במיקום של ההתקנה. לרוב הוא שקט יותר ממזגן רצפתי והוא מוצע במגוון רחב של עיצובים וצבעים אשר מאפשרים התאמה טובה למבנה של החלל ולעיצוב שלו. מזגן עילי מתאים בעיקר לחדרים קטנים ובינוניים.

מזגן עילי מפוצל או מולטי משמש למיזוג של כמה חדרים. מדובר על מזגן בעל יחידת מדחס חיצונית אחת המחוברת למספר יחידות פנימיות כך שניתן לשלוט בצורה יעילה ביחידות הפנימיות ללא צורך בהתקנה מרובה של מדחסים נוספים הוא מתאים מאוד לבית עם מספר חדרים וכן לדירות שבהן אין אפשרות פיזית להתקין מספר גדול של יחידות חיצוניות.

כמובן שמלבד סוג המזגן, יש צורך לבדוק איזה מזגן חסכוני יותר, איכותי יותר ותואם יותר לצרכים שלכם.

אחד המזגנים המתקדמים והאיכותיים ביותר כיום הוא: מזגן VRF  ועל כן, כדאי מאוד שתבדקו את המזגן המדובר כאשר אתם מעוניינים לרכוש מזגן.

אולי גם תאהב