כללי

בדיקות חדירות – שאלות ותשובות

אם יצא לכם לשמוע את צמד המילים "בדיקות חדירות" ולא הבנתם על מה מדובר,
הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. בכתבה, יוצג מידע רלוונטי בנושא.

הכתבה בשיתוף עם חברה מובילה המספקת שירותי בדיקות חדירות לארגונים.

שאלה מס' 1 – מהן בדיקות חדירות?

מדובר על בדיקות שבוחנות את העמידות של האפליקציות ותשתיות המחשבות בפני מתקפות פנימיות וחיצוניות. אלו בדיקות שנעשות על ידי מומחים בתחום אבטחת מידע וכמו כן על ידי בוגרי יחידות סייבר.

שאלה מס' 2 – איזה סוגים של מבדקי חדירות יש?

יש סוגים שונים בהם: בדיקות חדירות אוטומטיות ובדיקות חדירות ידניות. הסוג הראשון כולל שימוש בכלי תקיפה וסריקה. אותם כלים מאפשרים לזהות חולשות, לזהות פרוטוקלים לא מוצפנים ועוד. הסוג השני מבוצע בדרך כלל לאחר הסוג הראשון.

שאלה מס' 3 – מה כולל תהליך הבדיקה?

בתהליך, ניתן לכלול את כל אלה: סריקת פגיעויות, סקרי סיכונים לארגון וכמובן לכל שרשרת האספקה שלו, ביצוע קמפיין דיוג (באמצעות הקמפיין הזה, אפשר להעלות משמעותית את המודעות של העובדים בכל הקשור לאיומי סייבר ואופן ההתנהלות מולם).

שאלה מס' 4 – האם יש טיפים שניתן ליישם בכל הקשור לבדיקות חדירות?
התשובה היא כן. להלן הטיפים שלנו:
-יש להגדיר את היקף הבדיקה – בכל פרויקט של בדיקות חדירות, קודם מבוצעת הגדרה של היקף הבדיקה. יש לזהות את כל המערכות והרשתות שייבחנו. כמו כן, יש גם להגדיר את מסגרת הזמן לבדיקה וגם יש להגדיר את המטרות הספציפיות של הבדיקה. כך יהיה אפשר להבטיח שהבדיקה תהיה מקיפה וגם ממוקדת.

-יש לקבל אישור מהנהלת הארגון לביצוע בדיקות חדירות.

-יש לעשות שימוש במספר שיטות בדיקה. כך אפשר להבטיח שכל נקודות התורפה הפוטנציאליות מזוהות ונבדקות.

-יש לתעד את כל היבטי הבדיקה, כולל שיטות הבדיקה בהן נעשה שימוש.

-יש לערוך בדיקות חדירות על בסיס קבוע. כך אפשר לוודא שכל אמצעי האבטחה של הארגון ואפקטיביים. בדיקות שוטפות יכולות גם לזהות נקודות תורפה חדשות שעלולות להתעורר כתוצאה משינויים ברשת או שימוש בטכנולוגיות חדשות.

-יש לבצע בדיקות חדירות גם בתוך הרשת וגם מחוץ לה. כל זאת על מנת לזהות נקודות תורפה וחולשות אפשריות.

-יש לעבוד בשיתוף פעולה עם צוו שיתוף פעולה עם צוות ה-IT של הארגון. כך אפשר להבטיח שהבדיקות תואמות למדיניות האבטחה של הארגון ושכל נקודת תורפה שזוהתה תתוקן בזמן וביעילות.

-לאחר שהושלמו הבדיקות, יש לבצע את התיקונים הנדרשים וזאת על מנת שיהיה אפשר להבטיח שכל החולשות ונקודות התורפה טופלו בהצלחה.

כמה מילים לסיכום…

לסיכום, ניתן לראות שבדיקות חדירות בדיקות הן מרכיב קריטי באסטרטגיית האבטחה של כל ארגון.
כעת שיש לכם את המידע הרלוונטי בנושא ואתם יודעים מהי המשמעות של בדיקות חדירות, תוכלו לחפש חברה המתמחה בבדיקות חדירות. שימו לב שיש לא מעט חברות המספקות את השירות.
בדקו כמה שנות ניסיון יש לחברה בתחום, קראו המלצות ולבסוף קחו הצעת מחיר לא רק מחברה אחת אלא מכמה חברות. השוו את הצעות המחיר שקיבלתם ובחרו בחברה שנתנה את המחיר האטרקטיבי ביותר.

אולי גם תאהב