כללי

מה זה אימון אישי?

בכתבה הבאה, נציג שאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין מהו אימון אישי והאם הוא מתאים לכם.
הכתבה בשיתוף עם ענת מנדל המעבירה אימון אישי לנשים.

שאלה מס' 1 – מהו אימון אישי?

אימון אישי נקרא גם קואוצ'ינג. מדובר על תהליך שעוזר לאנשים להציב מטרות ולהשיגן, להתגבר על מכשולים וכמו כן לשפר את רמת המוטיבציה שלהם. כאשר מדובר על אימון אישי, לא מדובר רק על פגישה אחת עם מאמן או מאמנת אישית, אלא מדובר על סדרת פגישות אישיות. מי שמעביר את האימון יחשוף כישורים שיש למתאמן, יעזור בפיתוח אותם כישורים, יסייע בפיתוח יצירתיות וכמובן יחזק את המתאמן להפגין את יכולותיו. בסופו של דבר, מטרת האימונים היא להכיר למתאמן את הכלים הנדרשים על מנת להשיג את המטרות שלו.

שאלה מס' 2 – איך מבוצע האימון האישי?

כל מפגש אישי אורך 50 עד 60 דקות. המפגש מתקיים אחת לשבוע. מומלץ מאוד להשתתף ב-12 עד 16 מפגשים. כאשר מדובר על הפגישה הראשונה, רצוי לבצע אותה פנים מול פנים. את שאר הפגישות, אפשר גם לבצע טלפונית או באמצעות הסקייפ.

שאלה מס' 3 – האם אפשר לקיים יותר מפגישת אימון אישי אחת בשבוע?

כפי שצוין קודם לכן, פגישה תערך פעם בשבוע וזאת משום שכדאי שיהיה מרווח זמן בין פגישה אחת לאחרת וזאת על מנת שהמתאמן יוכל ליישם את המשימות שקיבל.

שאלה מס' 4 – מהו אימון עסקי?

מדובר על תהליך אימון אישי רק שהוא מתמקד בתחום העשייה העסקית. מה הכוונה? הוא מתמקד בהקמה של עסק, ניהול העסק, פיתוח קריירה ובכלל מתמקד גם בכל מיני אתגרים שקשורים לעולם העבודה ועולם העסקים.

שאלה מס' 5 – על איזה נושאים דנים באימון אישי?

למעשה, כמעט כל נושא שהינו רלוונטי לאדם שעובר את האימון. לדוגמה, שיפור הביטחון העצמי, קידום של עסק עצמאי, הגשמה עצמית, שיפור הזוגיות, שיפור היחסים עם הילדים, התמודדות עם מחלה ועוד.

שאלה מס' 6 – איך תוכלו לדעת שאימון אישי אכן מתאים לכם?

על השאלה הזו, רק אתם יכולים לענות. חשבו האם אתם מעוניינים לעשות שינוי בחיים שלכם וגם מוכנים להשקיע בכך, האם אתם מרגישים תקועים במקום בו אתם נמצאים ועוד. אין ספק שרק אם תתנסו באימון אישי, אתם תוכלו להבין את העוצמה שלו. אפשר לקבוע שיחת היכרות עם מאמן או מאמנת אישיים ובה לגלות האם אימון אישי יתאים לכם ומהם היתרונות שלו ובכלל מה הוא יכול להעניק לכם.

שאלה מס' 7 – למי לא מתאים אימון אישי?

לכל המצבים הללו:

-במידה ואתם מרגישים נוח במצב הנוכחי שלכם ואתם לא מחפשים אתגרים או שינויים, כנראה שאין לכם צורך באימון אישי.

-במידה ואתם נמצאים במצב של חרדה או דיכאון, אימון אישי לא יתאים לכם. העדיפות היא שתפנו לטיפול נפשי אצל פסיכותרפיסט או אצל פסיכולוג.

אולי גם תאהב