טיולים בארץ

מסלולי אופניים מומלצים מאילת ועד הגליל העליון

בארץ, יש המון מסלולים אופניים עם נופים עוצרי נשימה. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה שלנו ולגלות מסלולי אופניים מומלצים ויפים במיוחד.

הכתבה בשיתוף עם חנות isravelo המוכרת בגדי רכיבה לאופניים. כך שאם אתם מתכננים לצאת לטיול אופניים בקרוב, מומלץ לבצע רכישה בחנות וכך להבטיח שהרכיבה תהיה נוחה יותר.

מתחילים באזור הצפון

תוכלו למצוא באזור מגוון מסלולי אופניים הנמצאים במקומות הבאים:

יער הרי נפתלי – מדובר על מסלול צר ומעגלי המתאים לזוג אופניים אחד. המסלול משקיף על רמת הגולן והר החרמון. מסלול זה לא מתאים לרוכבים מתחילים ואינו מוגבל גם רק למקצוענים.

סביב הכנרת – סביב אחד האגמים היפים בארץ, יש כמה מסלולים אופניים יפים. לכל אלה יש דבר אחד משותף והוא הנוף המשגע של הכנרת.

חוף הגליל – אפשר לצאת לטיול אופניים לאורך רצועת החוף המדהימה של הגליל המערבי. תחילת המסלול היא בחניון הים בשבי ציון. לאחר מכן, המסלול ממשיך גם בטיילת ועד לראש הנקרה. מדובר על מסלול מישורי וסלול.

ממשיכים לאזור המרכז והשפלה

תוכלו למצוא באזור מגוון מסלולי אופניים הנמצאים במקומות הבאים:

לאורך נחל הירקון – מדובר על פיסת טבע מדהימה הנמצאת בלב גוש דן. לאורך נחל הירקון, יש שבילי עפר מסודרים המותאמים במיוחד לטיולי אופניים. המסלול הוא מישורי והוא מתחיל בשטח של הגן הלאומי ירקון, עובר במבצר אנטיפטרוס וממשיך לבריכת הנופרים ופארק גני יהושע. אפשר לסיים את המסלול באגם השייט או שאפשר לבחור להמשיך לשפך הנחל לים (האזור שסמוך לנמל תל אביב).

פארק קנדה – מוכר גם בשם פארק איילון. בשטח של הפארק, אפשר לראות נוף עוצר נשימה ולהנות מפינות חמד מוצלות, מרבדי פריחה באביב ועוד. בפארק יש 2 מסלולי אופניים. הם כוללים ירידות וטיפוסים.

עדולם ובית גוברין – מרכז שפלת יהודה. באזור אפשר למצוא מספר מסלולים אופניים מעניינים וגם מדהימים. אחד המסלולים הוא שביל עדולם. מדובר על מסלול לא מעגלי. במהלך המסלול, תוכלו לראות אתרים ארכיאולוגיים וגם לראות נוף חורש טבעי. מדובר על מסלול ארוך ומאתגר. לא רק מעדולם, נמצא הגן הלאומי בית גוברין. בשטח הגן, נחנך מסלול אופניים מעגלי וקצר יחסית.
במהלך המסלול, תוכלו לראות את חורבות העיר העתיקה.

ממשיכים ליהודה ושמרון

תוכלו למצוא באזור מגוון מסלולי אופניים הנמצאים במקומות הבאים:

מעיינות טלמונים – יש שביל לרוכבי אופניים שסובב את אזור מעיינות טלמונים. הוא מתאים לרוכבים מנוסים והוא כולל גם מקטע עם טיפוס ארוך ומורכב.

חווארי אלמוג – מסלול אופניים הנמצא באזור ים המלח. בעתיד, הוא צפוי להתחבר למסלול שביל ישראל לאופניים. מדובר על מסלול מעגלי. במהלך המסלול, תראו את קיבוץ אלמוג ותוכלו לראות את הנופים של מדבר יהודה וים המלח.

מסיימים בדרום

תוכלו למצוא באזור מגוון מסלולי אופניים הנמצאים במקומות הבאים:

-קיבוץ בארי – יש כל מיני מסלולים אופניים באזור. המסלולים בדרגות קושי שונות.
יש מסלול כתום שהינו הקצר ביותר כ-8 קילומטרים והוא מתאים לרוכבים מתחילים ולמשפחות.
יש מסלול ירוק שאורכו 11 קילומטרים, יש מסלול כחול שאורכו 12 קילומטרים ומסלול אדום שאורכו 24 קילומטרים והוא מיועד לרוכבים מנוסים.

מצפה רמון – ניתן להשלים את המסלול בתוך 8 ימי רכיבה בנופי המדבר. אפשר גם לרכוב על כל מקטע שיש במסלול בנפרד. הרכיבה בכל מקטע אורכת 6 עד 8 שעות.

תמנע אילת – המסלול הדרומי ביותר בשביל ישראל לאופניים. הוא עובר בבאר אורה, נחל עברונה, עמודה עמרם ונחל שחורת. לקראת סוף המסלול, אפשר לצפות על הנוף המקסים של מפרץ אילת.

אולי גם תאהב