טיולים בארץ

מסלולי אופניים שכדאי להגיע אליהם

בשנים האחרונות, רכיבת אופניים הפכה פופולארית עוד יותר. ניתן לראות ברחבי הארץ, רוכבי אופניים מכל הרמות. איפה מומלץ לרכוב? המשיכו בקריאת הכתבה שלנו וגלו 5 מסלולי אופניים מומלצים. חלקים מתאימים לרוכבים מתחילים וחלקים לרוכבים מנוסים.

כמה מילים על סוגי אופניים

במידה ואתם רוכבים מתחילים ורוצים להבין טוב יותר את ההבדלים בין הסוגים השונים של האופניים, אתם בוודאי תשימו לב שיש כמה סוגים בהם, אופני טנדם, אופניים חשמליים, אופני הרים ואופני כביש.

כאשר מדובר על אופני טנדם, מדובר על אופניים המיועדים לשני רוכבים או יותר. הרוכבים יושבים זה מאחורי זה.
רכיבה על אופני טנדם היא פתרון מצוין ויעיל לרכיבה עם אנשים בעלי לקויות.

כאשר מדובר על אופניים חשמליים, מדובר על אופניים שמדוושים איתם ממש כמו אופניים רגילים, רק שיש להם גם מנוע. טוב להפעיל את המנוע, כאשר יש עליות במסלול. מדובר על אופניים שיכולים להיות מצוינים עבור רוכבים מתחילים.

כאשר מדובר על אופני הרים, מדובר על אופניים שמיועדות לרוכבים מתקדמים ומנוסים.

כאשר מדובר על אופני כביש, מדובר על אופניים עם גלגלים צרים ודקים ומבנה גוף קל יחסית.

מסלול אופניים סינגל רום הגלבוע

אורך המסלול הוא כ-43 ק"מ. מדובר על מסלול אופניים מאתגר בגלל העליות הממושכות שיש בו וכמובן גם בגלל אורכו ותנאי השטח. במהלך המסלול, תוכלו לצפות בנופים יפים וכמו כן במידה ותרכבו במסלול בחורף ובאביב, תוכלו לצפות בפריחה יפה ומדהימה. קחו בחשבון ש-12 הק"מ הראשונים של המסלול, כרוכים בעלייה קשה ומפרכת. בהמשך המסלול, יהיו גם עליות וירידות ולקראת סופו, יהיו רק ירידות.

מסלול אופניים לאורך הירקון

אורך המסלול הוא כ-21.5 ק"ג. מדובר על אחד המסלולים היפים והלא קשים. במהלך הרכיבה, תוכלו לראות נופים אורבניים ופינות טבע יפות. תחילתו של המסלול בגן הלאומי תל אפק.
המסלול מסתיים בפארק גני יהושוע.

מסלול אופניים סינגל חדיד

אורך המסלול הוא כ-11 ק"מ. מדובר על מסלול שהוא גן עד לרוכבי אופניים. הוא נמצא בתוך השבילים של יער בן שמן. המסלול כולל עליות וירידות ומהן נשקפים נופים יפים ומדהימים.  
מסלול אופניים עירוני לגרים באזור רעננה והרצליה מדובר על מסלול המציע רכיבה משפחתית וקלה. הוא מתחיל מפארק רעננה ומגיע עד הרצליה. רכיבה נוחה של כ-60 דקות.

מסלול אופניים סינגל מצובה

אורך המסלול כ-12 ק"מ. המסלול מיועד לרוכבים ברמה בסיסית ובינונית. הוא מקיף את קיבוץ מצובה הנמצא בגליל המערבי. כמו כן, במהלך המסלול אפשר לראות פריחה מדהימה וחורש ים תיכוני.

מסלול אופניים סינגל קצרין

אורך המסלול כ-18.5 ק"מ. במהלך המסלול, אפשר לעצור בנקודות עניין חשובות כמו, גן מיקולוב, פארק קצרין העתיקה, פסלי גן הפסלים "בזלת", בריכת מים יפה ועוד. המסלול מציע רכיבה קלה וכזאת שתתאים לכל המשפחה.

אולי גם תאהב