משפטי

איך לבחור את עורך הדין המתאים?

במידה ואתם צריכים להיעזר בשירותי עריכת דין ולא משנה אם מדובר על מקרה אישי או עסקי, עליכם לבחור בקפידה את עורך הדין שייצג אתכם. בכתבה הבאה, נדון במספר דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון, כאשר ניגשים לבחור עורך דין.

הכתבה בשיתוף עם עורכת דין מובילה בתחום דיני העבודה המטפלת במקרים של התעמרות בעבודה, מיצוי זכויות עובדים ועוד.

אפיינו את הצרכים המשפטיים שלכם

עליכם להגדיר עם איזו בעיה משפטית אתם מתמודדים. כך תוכלו לדעת איזה עורך דין יתאים עבורכם. לדוגמה, אם מדובר על בעיה במקום העבודה הקשורה לתנאי העסקה שלכם, למצב של אפליה או התנכלות תעסוקתית, אז סביר להניח שעורך הדין שיתאים לכם יהיה עורך דין המתמחה בדיני עבודה. מנגד, אם מדובר על בעיה הקשורה למשמורת על הילדים וחלוקת רכוש משותף, אז עורך הדין שיתאים לכם יהיה עורך הדין המתמחה בגירושין.

בחרו עורך דין שיש לו כמה שיותר ניסיון

זכרו שככל שיש לעורך הדין יותר ניסיון, כך גם הטיפול בבעיה המשפטית שלכם יהיה יעיל יותר.
תסכימו איתנו שאתם לא רוצים לבחור עורך דין מתחיל בתחום, אלא אתם רוצים לבחור עורך דין מנוסה וותיק שסביר להניח שגם יצא לו לטפל בתיקים משפטיים דומים לשלכם.

בדקו שיש לעורך הדין רישיון לעסוק בעריכת דין

לפני שאתם שוכרים שירותים של עורך דין, בדקו שיש לו רישיון לעסוק בתחום. הרישיון ניתן לאחר שהושלמו לימודי משפטים, תקופת התמחות והוא עבר בהצלחה את בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין.

קראו חוות דעת על עורך הדין

כאשר אתם מחפשים עורכי דין, מומלצים שתקראו עליהם כמה שיותר חוות דעת. הן מופיעות בגוגל בכרטיסי העסק של עורכי הדין. כמו כן, אפשר גם להיכנס ישירות לאתרים של עורכי הדין ולקרוא חוות דעת שלקוחות קודמים השאירו באתרים. אפשר גם להיעזר ברשתות החברתיות וכמובן אפשר גם לבקש חוות דעת מבני משפחה וחברים.

תקשורת יעילה היא המפתח ליחסים מוצלחים של עורך דין ולקוח

חשוב לבחור עורך דין שיהיה זמין עבורכם. כלומר, שיענה לשיחות, הודעות ומיילים בזמן סביר, שיהיה קל לדבר איתו ושיסביר את העניינים המשפטיים בצורה ברורה. כמו כן, חשוב מאוד שעורך הדין יעדכן את הלקוח בכל פעילות שיש בתיק המשפטי שלו.

בדקו מהי העלות המבוקשת על השירות

ברוב המקרים מלבד מקרים מסוימים, עורך הדין רשאי לגבות מכם שכר טרחה כמו שהוא חושב לנכון. אפשר לומר ששכר הטרחה נקבע בהתאם לפרמטרים כמו, המומחיות והוותק המקצועי והיקף העבודה. בררו את העלות עוד לפני שאתם שוכרים את עורך הדין וכך לא תופתעו.

קבעו פגישת ייעוץ

קבעו פגישת ייעוץ עם עורך הדין שהחלטתם לשכור. במהלך הפגישה, מומלץ שתשאלו שאלות על הניסיון שלו, על ההסמכות שיש ברשותו, על אופן ההתקשרות איתו ועוד. כמו כן, ספרו לו בפירוט על הבעיה המשפטית שלכם ובדקו האם הוא אכן מתאים לכם מכל הבחינות.

שורה תחתונה

בחירת עורך הדין המתאים היא החלטה חשובה שיכולה להשפיע משמעותית על תוצאות התיק המשפטי שלכם. נמליץ לכם ליישם את כל הנקודות שהוזכרו בכתבה וכך לבחור עורך דין שיש לו את הניסיון והמומחיות המתאימים לייצג אתכם ביעילות בכל הקשור לעניין המשפטי שלכם.

אולי גם תאהב