משפטי

איך לבחור עורך דין לנזקי גוף?

בכתבה הבאה, נציג שאלות ותשובות שיעזרו לכם בבחירת עורך הדין הטוב ביותר בכל הקשור לתביעות נזקי גוף.

הכתבה בשיתוף עם עו"ד אורלי סונה.

שאלה מס' 1 – איזה שיקולים יש לקחת בחשבון כאשר בוחרים עורך דין נזקי גוף?

שימו לב לכל אלה:

-בדקו שתחום הנזיקין הוא התחום העיקרי בו עוסק עורך הדין. תסכימו איתנו שאתם לא רוצים עורך דין שמתעסק בעוד תחומים. אתם מעוניינים בעורך דין שזהו תחום עיסוקו הבלעדי.

-בדקו שיש לו שנים של ניסיון בתחום. רצוי מעל 10 שנים. כמו כן, מומלץ לבדוק האם עורך הדין טיפל במקרה משפטי דומה לשלכם ומה הייתה הצלחתו.

-בדקו שיש לו דירוג גבוה והמלצות רבות. ניתן לקרוא חוות דעת בכרטיס העסק של עורך הדין המופיע בגוגל. כמו כן, אפשר גם להיעזר בבני משפחה וחברים ולשאול לגבי עורך דין מומלץ.

-בדקו שיש אפשרות לפגישה ללא כל התחייבות ועלות. מומלץ שלא לוותר על פגישה אישית. כך תוכלו לראות בפועל מיהו עורך הדין שיטפל בכם וכמו כן לבדוק את הכימיה שיש וכמובן לבדוק האם השירות שהוא מספק הוא טוב או לא.

שאלה מס' 2 – איך מחושב שכר הטרחה של עורך הדין?

רוב עורכי הדין יגבו שכר טרחה באחוזים. שכר זה יינתן מהפיצויים שיתקבלו בגין התביעה.
כלומר, רק לאחר שהלקוח יקבל את הפיצויים, שכר הטרחה ישולם לעורך הדין.

שאלה מס' 3 – מה כולל תחום הנזיקין?

מגוון גדול של תחומים כמו, נזקים לגוף ולרכוש, תאונות עבודה, תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, תביעות בגין פגיעה בתאונת דרכים ועוד.

שאלה מס' 4 – האם יש הבדל בין נזקי גוף בתאונת דרכים לבין נזקי גוף אחרים?

כאשר מדובר על תביעה לנזקי גוף בתאונת דרכים, אין שום משמעות למי אשם בתאונה ולמעשה כל הנפגעים יקבלו פיצוי. כאשר מדובר על תביעות אחרות כמו לדוגמה, תביעה בגין נפילה ברחוב או תביעה בגין תאונת עבודה, אז יש צורך בהוכחות שמראות על מחדלים או התרשלות.

שאלה מס' 5 – אם אדם נפגע בתאונת עבודה, ממי הוא יכול לקבל פיצוי?

הוא יכול לקבל פיצוי משני גורמים בהם, המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח של המעסיק. אגב, אם יש לו פוליסת ביטוח לתאונות אישיות, הוא זכאי גם לקבל פיצוי מחברת הביטוח בה הפוליסה פעילה.

שאלה מס' 6 – איך נקבע גובה הפיצוי?

למעשה, בכל תביעת פיצויים הקשורה לנזקי גוף, יש התייחסות לשלושה פרמטרים והם: פיצוי בגין הסבל שנגרם לתובע, פיצוי בגין ההפסדים הכספיים שנגרמו לו ופיצוי בגין הוצאות על טיפולים שקיבל כתוצאה מהפגיעה.

שאלה מס' 7 – האם יש תקופת התיישנות על תביעות נזקי גוף?

התשובה היא כן. תביעות כאלה מתיישנות לאחר 7 שנים ממועד האבחון.

אולי גם תאהב